Nieuwe opzet Data Week NL valt in de smaak

Op dinsdag 7 februari werden onder toeziend oog van onder andere burgemeester Jack Mikkers en wethouder Ufuk Kâhya de plannen voor Data Week NL 2023 gepresenteerd. In het Design Museum Den Bosch hoorden circa 70 aanwezigen uit het bedrijfsleven, overheid en onderwijs welke stappen genomen gaan worden om verdere professionalisering van hét kennisevent in data te realiseren. Op korte én lange termijn.

Belangrijk speerpunt hierin is de vernieuwde opzet van het event, dat vanaf deze editie wordt ingevuld aan de hand van een duidelijk thema per dag. In deze zogenoemde tracks staat een discipline of sector centraal, waardoor het aanbod in het programma nog beter afgestemd kan worden op de bezoekers. Zo wil Data Week NL nóg relevanter worden voor data-minded Nederland.

Ook de vernieuwde huisstijl die gepresenteerd is, moet - als belangrijk onderdeel van de professionaliseringslag - zorgen voor betere herkenbaarheid en een toekomstbestendige identiteit. Waarbij ook de verdere digitalisering van communicatie een belangrijk focuspunt is.

Onder de aanwezigen werd ook zeer enthousiast gereageerd op de venue voor Data Week NL 2023: de Jheronimus Academy for Data Science in Den Bosch, beter bekend als JADS. Dit opleidingsinstituut geldt als het nationaal kenniscentrum voor data science en vormt daarmee het ideale decor voor deze editie van Data Week NL.

Tijdens de kick-off werden ook de nieuwe partnerschappen en sponsormogelijkheden gepresenteerd. Die ten opzichte van eerdere edities zijn aangevuld met verschillende online- en offline-profileringsmogelijkheden.

Ook benieuwd naar de sponsormogelijkheden bij Data Week NL? Neem contact op via de gegevens onderaan deze pagina.